الثلاثاء، ديسمبر 03، 2013

أحمد فؤاد نجم ينعي نفسه .... الموت لأمثالي إعارة


أحمد فؤاد نجم ينعي نفسه .... الموت لأمثالي إعارة 

أنا الرخيص أوي عندكم
وغالي عند اللي خالقني..
فيوم ما أفارق أرضكم 

موضوع لايمكن يضايقني..
أنا اللي جيبتولي الأمراض
أنا اللي بيا منكم فاض
أنا اللي قولت ياباشا كتير
و أكتر كمان إتقاللي أنا ياض
أنا المهدد أنا المجند
أنا اللي دايما بعيا وبرقد..
أنا المراكبي والصياد
أنا المواطن يا رؤساء...
أنا اللي متكحرت في بولاق..
وأنا اللي بتلملم أشلاء
مركب وقطر وعبارة..
الموت لأمثالي إعارة.
والموت بقى ليكوا تجارة..
الموت في أشكالكوا
خسارة عيشوا حياتكم ..
أخرها هنا..
ماهتسلكوش مع ربنا
عنده هيتجاب حقنا..
ولسة اللي عايشين بعدنا
شوكة في زوركم.. في نحوركم..
هيردوا كل اللي خانقني
عرفتوا ليه أنامطمن..
وحتي موتي ولا قالقني
أنا بصحَي في عروق الثوار
بعد أما روحي تفارقني.

ليست هناك تعليقات: