الاثنين، مارس 24، 2014

بس استنى ... قصيدة للشاعرة رشا فهمي



بس استنى ... 
قبل ما تمشى انا عندى كلام 
شيلته ليوم ما تقولى سلام 
عارفه حيجى اليوم ده اكيد
جه واحساسى قالى تمام
بس استنى ..
انا عندى كلام

فاكر لما انا قلت كفايا
دموعك كسرت شئ جوايا
حسيت انى تايهه كأنى
بقتل اجمل شئ سمايا

فاكر لما انا قلت وداع
قلت انا عمرى فى حبك ضاع
خلى فى قلبك دقه لقلبى
وحسى بشوق مرهون بضياع
قلت انا حاضر
جبر خواطر
عارفاك حبه تقول مش فاكر
عارف ليه ما كنت بنام ؟

لسه استنى ..
قبل ما تمشى انا عندى كلام
بسهر افكر اذاى حقدر
اصارحك انى معاك مش بقدر
افتح قلبى لشوق وغرام
حاجه قويه مش طبيعيه
قالت لى دوهم هواك مش ليا

اصل انا اكبر حبى ده يقدر
يبنى قصور ويلف الدنيا
اه مع انك عالى فى سنك
لكن القلب ضعيف يا حرام

بس استنى ..
قبل ما تمشى انا عندى كلام
ايه متوقع ؟
انى ادمع
ولا اترجى حنانك يرجع
لا يا عم اسمع

انا شاكرالك بعدك عنى
رجاء بدموعى واهداء منى
انسى سلامى انسى كلامى
وانسى تلاقى احسن منى

يااااه ياحبيبى
اول مره اكون فرحانه
دايما ببقى معاك ندمانه
بس انا قلت بلاش تيجى منى

ايه مستنى ..
لأ خلصت ما عندى كلام
يلا سلام
رايحه اخيرااا حقدر انام

ليست هناك تعليقات: