الخميس، فبراير 06، 2014

صوت الصمت... للشاعر رأغفت رشوان

رأفت رشوان

صوت الصمت
---------------
أنا وانتي صدف الشواطئ--
وروح البحر--
وأمواجه
وصخرة عمر بتكسر حنين الروح --
بلقاكي--
لقاكي ماهوش صدفه--
لكن لقا المواعيد
أنا النهاردة ف عيد
شطين محبة وروح المسافة اللي بيننا-
بتزيد -- ب تزيد
-- افهمي مانيش غرقااااان--
مهما غرقت
لأنك انتي طوق نجاة البوح
أنا حاببك بعيونك --
بلمونك
بالبيتزا وزتونك
صياد عيون--
وقفت أصطاد--
ما صيدتش قلوب ولا حتي صيدت الحوت--
لكني صيدت حروف--
من فضلك تعملي معروف--
ارميني ف بحر عينيكي أغرق--
وسيبيني أ ئن-- وان شالله اموت
حدفني الموج علي شططك--
لميتي الجثة --صدف -ونجوم- ومحار في تابوت
اوعي تلقيني بكيت--فا-- تبكي
تلقيني فرحان ادعي--
-- يا رب الموج دا يزيد
-- مش انتي عروسة البحر--
-اللي انا فيها باموت
انا وحدي في الحياااة--
بانده صمت السكوت
بانده زي ما قلتي صوت الصمت-
في قلبك البسكوت
-- كله هس سكوت--
أنا وحبيبتي--واقفين بنموت
رأفت رشوان
5-2-2014

ليست هناك تعليقات: